RSS

Mama

06 Mar

mother-2

Îmi amintesc, măicuţă dragă
Când eram mică şi bolnavă,
Cum blândă tu mă alintai
Cu drag creştetu-mi mângâiai.

Iar glasul tău domol şi lin
Mă vindeca de orice chin,
Uitam de grijă, de necaz
Când tu mă sărutai pe-obraz.

Apoi când mare m-am făcut
Probleme noi au apărut,
Din nou, mamă mi-ai fost aproape
Cu tine-am trecut peste toate.

Examene când eu am dat
Tu mamă, mereu te-ai rugat,
Aveai emoţii pentru mine
Voiai să-mi fie mereu bine.

Acum la rându-mi că sunt mamă
Pot să-nţeleg tot ce înseamnă,
Ce simte-o maică pentru-al său
Copil, când se află la greu.

Nu sunt cuvinte în lumea asta
Ca să-mi exprim recunoştinţa
Aşa că-ţi spun atât cât pot,
Mulțumesc, mamă, pentru tot!

 
12 comentarii

Scris de pe 6 Martie 2015 în Poezii

 

Etichete: ,

12 responses to “Mama

  1. World of Solitaire

    6 Martie 2015 at 18:23

    Adeena,
    Cuvântul mamă, cel mai scump cuvânt
    Ai reuşit, în armonia rimei tale,
    Să îl cuprinzi în cele mai divine note.
    Şi să exprimi valori ce poate trec neobservate
    În goana-ne nesăbuită de dorinţi nemăsurate.:)
    Onu

     
    • Adeena

      7 Martie 2015 at 20:48

      Multumesc tare mult, din nou si de fiecare data! 🙂
      Cu drag: Adeena 🙂

       
      • World of Solitaire

        7 Martie 2015 at 21:25

        Emoţii filiale, Adeena!
        Mama, Universul tandru, în care-am petrecut copilăria.
        Putem rămâne insensibili
        La sacrificiul dăruirii de sine?
        Onu

         
  2. ileanaxperta

    6 Martie 2015 at 21:55

    De ce scrii la final:”cu ochi tristi ma bucur mama, ca existi?” Nu ar trebui sa cuprinzi fericirea in privire, sa iti sclipeasca ochii de bucurie, ca mama ta exista? Nu stiu, asa simt eu. Mama mea nu mai este langa mine de mai bine de 15 ani…si imi doresc in orice moment sa o stiu aproape, eu am motive sa fiu trista… Imi place poezia dar la final chiar m-a intristat…(Ia, te rog acest comment doar ca un gand al meu si atat)

     
  3. Adeena

    7 Martie 2015 at 13:18

    Ileana, ma bucur ca ai intrebat.si iti multumesc 🙂
    Intr-adevar folosind cuvantul „tristi” ma puteam astepta sa fiu inteleasa gresit. Totusi mi-am permis aceasta exprimare poetica si nu doar de dragul rimei ( tristi-existi), dar mai ales pentru ca acel cuvant isi are justificarea in versurile precedente. Am „ochii tristi” deoarece „Nu am cuvinte in lumea asta/ Ca sa-mi exprim recunostinta” fata de mama , „Asa ca scurt iti spun, cu ochii tristi”. Ochii sunt tristi pentru ca e inefabil sa-i spun mamei cat o iubesc, de aici tristetea. In aceasi masura unii ne exteriorizam prin plans chiar daca suntem fericiti. ( ca-n expesia: „plang de fericire”)

    Multumesc inca o data, draga Ileana si iti urez cu drag : La Multi Ani, de 8 Martie si o primavara absolut minunata!
    Te imbratisez. 🙂

     
    • ileanaxperta

      7 Martie 2015 at 13:55

      Draga mea, ma bucur mult ca mi-ai raspuns si, mai mult decat asta, iti multumesc nespus pt. urare. Si eu iti doresc tot binele din lume si LA MULTI ANI! pt. maine, 8 Martie!🙂
      Mi-am dat seama de la prima citire ca ai tinut linia rimei. Si eu plang de fericire…ca si la necaz. Am comentat doar pt. ca mi s-a parut trist, intr-adevar, sa vorbesti de mama, cu ochii tristi. Intelegi, nu?🙂 Putem spune oricand celor dragi ca ii iubim. Eu ii spun mamei mele si acum…parca mai abitir decat atunci cand era alaturi de mine…fizic vorbind, pt. ca eu oricum, cu sufletul o simt si o doresc langa mine mereu….fie cu ochii tristi si inlacrimati sau ceva mai altfel…doar de ambitia de nu ma lasa total prada tristetii…Rrecunosc, nu-mi prea iese!
      Te imbratisez si eu cu prietenie si-ti urez un week-end primavaratic inmiresmat cu aromele fericirii si ale iubirii.🙂

       
  4. Ileana

    8 Martie 2015 at 01:54


    Floare a primaverii. Azi uita cine esti si trezeste-te la viata o data cu natura. Fii un fluture zglobiu si aseaza-te pe prima floare a puritatii. Ziua sa-ti fie mai senina ca infinitul. La multi ani, floare a primaverii! >3

     
    • Adeena

      8 Martie 2015 at 13:56

      Frumoase versuri, Ileana. Iti multumesc tare mult si iti urez o primavara senina fericita si La MultI Ani inca o data!
      Te imbratisez cu drag.🙂

       
  5. Aliosa

    16 Martie 2015 at 20:58

    Pentru MAMA ta
    si-a tuturor MAMELOR ,
    pentru tine ce frumos ai ” pictat-o ” 🙂
    toate FLORILE din lume ! 🙂

    Aliosa.

     
    • Adeena

      16 Martie 2015 at 23:05

      Multumesc tare mult. Va imbratisez cu mult drag.🙂

       
  6. reocochran

    2 Mai 2015 at 19:20

    Beautiful and such a lovely post. I am playing ‘catch up’ on my reading! Hugs and smiles, Robin

     
  7. Adeena

    8 Martie 2016 at 13:10

    Reblogged this on Viaţa prin ochi de femeie.

     

Lasă un răspuns

 
