RSS

Satul

22 Aug

050.jpgsatul2

Pe un deal în depărtare
Înconjurat de pădure,
E un sat mic de codreni
Oameni simpli, doar bătrâni

Tineret nu întâlneşti
Sunt plecaţi cu toţi de aici,
La oraş s-au aşezat
Familii-au întemeiat

Doar sărmanii lor părinţi
Au rămas singuri şi trişti,
Muncind de la răsărit
Până seara la asfinţit

Pamântul lor strămoşesc
Cândva, aur românesc,
A rămas pustiu şi gol
Nu e nimeni pe ogor

Poteca-i şi ea pustie
Rar mai vezi câte-o femeie,
Pe uliţa colbuită
Ce-a fost cândva pietruită

Despre ei de vrei să ştii
Cu drag îţi vor povestii,
Despre tinereţea lor
Când munceau toţi cot la cot

Tradiţia-şi respectau
Pământul cu spor lucrau,
Toată ziua pe ogoare
Seara mândră şezătoare

Duminica se-adunau
Biserica o umpleau,
După-amiaza sărbătoare
La şură, la danţul mare

Acum totu-i amintire
Şi poveste din vechime,
Nostalgici îşi amintesc
Lăcrimând ei povestesc.

 
33 comentarii

Scris de pe 22 August 2013 în Poezii

 

Etichete: , , , , , , ,

33 responses to “Satul

  1. Loredana Milu

    22 August 2013 at 12:06

    Asa frumos si adevarat!🙂
    Felicitari!🙂

     
    • Adeena

      23 August 2013 at 12:22

      Loredana, iti multumesc pentru toate vizitele si minunatele tale cuvinte si aprecieri. Mult succes iti doresc si spor in toate!
      Te pup cu drag si te imbratisez! 🙂

       
      • Loredana Milu

        23 August 2013 at 13:08

        Dragul si placerea-i de partea mea, Adeena!🙂
        O imbratisare ai si din partea mea!🙂

         
  2. Daniela

    22 August 2013 at 12:45

    Ďakujem za sledovanie môjho blogu. Škoda, že nerozumiem rumunsky, pretože tvoje verše sú určite krásne.
    Pozdravujem!

     
    • Adeena

      23 August 2013 at 12:26

      A já děkuji moc za ráda a přeji vám úspěch! Mnoho pozdravů. S láskou: Adeena

       
  3. doloresstoian

    22 August 2013 at 15:28

    Descopar iar si iar aceeasi sensibilitate si spirit de a sintetiza chintesenta unei pagini de viata si talentul de a ne-o reda in versuri. BV ADINA!

     
    • Adeena

      23 August 2013 at 12:30

      Iar eu sunt coplesita si incantata sa stiu ca versurile mele sunt percepute astfel iar numarul de vizualizari zilnice nu-mi dau voie sa ma opresc.
      Multumesc mult Dolly.
      Pup si te imbratisez tare! :*

       
  4. World of Solitaire

    22 August 2013 at 17:28

    Uneori, fara sa stim,
    Tristetea devine poezie.
    Atunci, trecutul reînvie,
    Şi spaimele ne dor
    E arhicunoscuta starea,
    Nostalgii ne coplesesc
    Iar îngerii dorinţei
    Talentu-l răscolesc.
    Onu

     
    • Adeena

      23 August 2013 at 12:43

      Sunt doar niste observatii,
      Despre oameni si a lor viata
      Transpuse in simple versuri,
      În aceste poezii
      Oricine se poate regasi.

      Te imbratisez cu drag!
      Adeena:🙂

       
      • World of Solitaire

        23 August 2013 at 13:10

        Daca-mi ingadui, as completa modestia ta, cu ideea, ca orice suflet sensibilizat, se poate regasi
        Iar sensibilizarea, (transpunerea in emotie), este meritul artei si al creatorului sau.
        Pe bune, nu e de colea!
        La fel si eu, cu toata emotia!
        Onu

         
  5. CLANIMA

    23 August 2013 at 08:25

    Meravigliosamente Naturale e di Cuore!
    Grazie!
    Un cordiale saluto
    Claudio

     
  6. Adeena

    23 August 2013 at 12:47

    Grazie mille per la vostra visita e le belle parole.Vi auguro una splendida giornata!
    Rispettosamente: Adeena🙂

     
  7. victoriaetveritas

    23 August 2013 at 19:50

    Versurile tale stârnesc nostalgia pentru frumosul sat românesc. Să-l iubim așa cum este! O seară bună!.

     
    • Adeena

      23 August 2013 at 20:25

      Multumesc frumos pentru popas si vorbele frumoase.
      O seara minunata va doresc si eu!
      Cu respect : Adeena🙂

       
  8. reocochran

    24 August 2013 at 18:43

    So beautiful and romantic countryside! I love the way you post such beauty and special photographs! Take care and keep up the wonderful work. Thank you for pushing „like” button on my posts!

     
  9. annetbell

    26 August 2013 at 19:53

    I th;ink a problem in all cultures today…..namaste. . . Anne

     
  10. melanie

    26 August 2013 at 23:06

    ah, nostalgie quand tu nous tiens… colt de rai… ca blogu’ tau si toate textele tale, Adina… sanatate, inspiratie, bafta si spor în tot ce-ti propui… noapte-buna, fata frumoasa si talentata… cu drag, Mélanie
    – – –
    MILLE MERCI pentru popasurile-ti periodice la NP…<3

     
    • Adeena

      27 August 2013 at 09:11

      Multumesc si eu Melanie pentru tot! 🙂
      Pup si te imbratisez cu mare drag! :*

       
  11. seeker

    30 August 2013 at 05:43

    I hope the children will come back to remember their roots.

     
  12. alterego9221

    5 Septembrie 2013 at 20:07

    Seamana perfect cu zona unde am stat la Moeciu…

     
    • Adeena

      5 Septembrie 2013 at 20:29

      Aceasta este undeva prin Maramures.
      Mutumesc mult pentru like-uri si comenturi.
      O seara minunata!
      Adeena🙂

       
      • alterego9221

        5 Septembrie 2013 at 20:30

        Astept cu nerabdare sa ajung in Maramu🙂 Sper sa ajung candva…TREBUIE!!
        Cu placere! O seara frumoasa!🙂

         
        • Adeena

          5 Septembrie 2013 at 20:32

          Maramuresul este de vis. Mai multe imagini gasesti in postul meu „Maramuresul”

          Cu drag : Adeena 🙂

           
  13. studioextensa

    15 Octombrie 2013 at 11:35

    Frumos peisaj! Orașele sunt comode, dar nu au farmecul locurilor liniștite, îndepărtate.Progresul ne îndepărtează de natura și liniște.

     
    • Adeena

      15 Octombrie 2013 at 11:54

      Multumesc mult Daniel pentru vizita si comment. Intr-adevar cu cat suntem mai aproape de natura suntem mai relaxati, mai linistiti, recunosc eu cand vreau sa-mi incarc bateriile ma refugiez la tara unde e liniste ,aer curat departe de poluarea din oras🙂
      Vreau sa te felicit pentru blogul tau, iti urmaresc cu interes postarile sunt binevenite si extrem de utile si pentru asta iti multumesc.
      Iti doresc mult succes si spor in tot ce faci!

      Cu drag : Adeena 🙂

       
  14. cheilenereinfo

    10 Noiembrie 2013 at 19:55

    Frumos…trist, dar frumos

     
    • Adeena

      10 Noiembrie 2013 at 20:05

      Multumesc tare mult. Este trist intr-adevar dar este realitatea zilelor noastre.
      O seara absolut minunata iti doresc!
      Cu drag : Adeena. 🙂

       
      • cheilenereinfo

        10 Noiembrie 2013 at 20:19

        Poate ca acum tine de noi sa mai continuam ceea ce mai poate fi continuat si pastrat, pentru ca jertfa celor dinaintea noastra sa nu fi fost in zadar. Lucruri pe care ei le-au pastrat cu cea mai mare sfintenie, noi, „modernii”, le-am dat la o parte ca si cum ne-am fi rusinat cu ele. Asta fara sa ne dam seama ca era tocmai contrariul. Stii cum se spune, ca poporul care isi uita trecutul , e blestemat sa il repete. Bun ar fi sa nu repetam greselile prin care deja au trecut strabunicii nostri, pt ca asta ar fi dovada de maturitate din partea noastra si lipsa de intelepciune.
        Riscul este ca uitand valorile care inca pe alocuri se mai pastreaza la sat, sa ajungem sa ne pierdem identitatea ca popor si sa fim doar parte dintr-o ciorba europeana care urmareste uniformizarea valorilor. Problema la ciorba, cand pui prea multe mirodenii, s-ar putea sa te scarbeasca intensitatea acestora si sa nu mai doresti sa o mananci.
        Sa imi fie cu iertarea daca am stricat atmosfera creativa a postarilor, dar cu asta ma lupt si eu acum .Eu locuiesc de doi ani in satul unde am copilarit, undeva pe Cheile Nerei. Aici s-au pierdut de multa vreme traditiile legate de portul popular, nu se mai lucreaza pamantul, satul e imbatranit. Singura legatura pe care o mai are satul cu trecutul, este corul bisericesc (atunci cu 50-60 cantareti, acum cu 12 cantareti peste 75 ani). Le spun toate astea cu tristete, dar inca mai cred ca sunt sperante, ca macar sa nu se piarda de tot memoria a ceea ce a fost.

        Cu drag, Florian

         
        • Adeena

          14 Noiembrie 2013 at 15:54

          Florian, iti inteleg perfect tristetea din suflet, legat de soarta spatiului rural in zilele noastre, pentru ca eu, la randu-mi am scris aceste versuri cu tristete in suflet.
          Revenind in satul unde copil fiind imi petreceam vacantele la bunici, am constatat ca nimic nu mai este la fel ca in vremea copilariei mele si astfel am transpus trista realitate a satului romanesc in versuri.
          „Evolutia”, daca o pot numi asa, ne-a indepartat de locurile acestea minunate si este mare pacat ca toate traditiile se pierd odata cu trecerea timpului. Imi amintesc cu mult drag de obiceiurile locului in zilele de sarbatoare si care erau un adevarat prilej de bucurie pentru ca erau de-a dreptul fascinante, regret ca nu mai am parte de ele si imi amintesc cu multa nostalgie si dor de acele zile.

          Iti multumesc mult pentru conversatia, offline, mi-a facut deosebita placere.
          Cu mult drag si respect: Adeena 🙂

           
  15. cheilenereinfo

    14 Noiembrie 2013 at 17:45

    Probabil ca e nevoie sa ajungem in apogeul crizei existentiale ca si natiune, pentru a vedea locul in care am coborat si lucrurile pe care le-am pierdut prin indiferenta. Poate ca la momentul respectiv ceea ce va fi, va fi mai condensat, poate ca va fi esenta. Poate…
    Unul din planurile mele, fiind acum aici la sat, e ca la un moment dat, sa amenajez o camera cu tot felul de obiecte rustice, costume populare, un fel de muzeu al satului, la scara foarte mica. Dar lucrurile se misca foarte incet si probabil ca lucrurile care au o oarecare valoare, in general nu se dobandesc cu mare usurinta, e nevoei de rabdare si multa munca.

    Noapce buna! (cum s-ar zice in grai banatean la „noapte buna”)

    Florian

     
  16. Alexandru Valentin Craciun

    23 Iulie 2014 at 14:47

    Si imaginea e superba…felicitari

     
    • Adeena

      23 Iulie 2014 at 17:33

      Multumesc tare mult.
      O zi minunata iti doresc!
      Cu drag : Adeena🙂

       

Lasă un răspuns

 
