RSS

Ardeal

06 Iun

Dragi turişti, capitalişti

De n-aţi fost vreodată aici

Io vă spun că-i tare fain

În Ardeal îi ca în Rai.

În Ardeal….apăi se ştie,

Oamenii-s de omenie,

De le treci pragu’ vreodată

Ei îţi umple masa toată…

Cu pălincă şi cu clisă …

Şi cu uşa larg deschisă,

Tot ce au mai bun în casă

Ei îţi pun direct pe masă.

De la masă nu-ndrăzni

Ca să pleci când ti grăbi,

Cât e masa încărcată

Cu plăcinte şi de toate

Şi pălinca-i   încă- n iagă

Să nu zici că tu ai treabă,

Că se supără ardeleanu’

De nu îi trece tot anu’.

Că pălinca cea de prune,

Doar o ştie-ntreaga lume

Este marcă-nregistrată

De Ardeal revendicată.

Elixirul tinereţii

Bucuria dimineţii ,

Este leac adevărat

De la moşi, strămoşi lăsat.

De e zi de sărbătoare …

Se ştie, piroşca-i

Tare bună învârtită

În curechi şi-acoperită

Cu groştior adevărat

Chiar în casă preparat.

Ori de zici ca esti la cură,

Se găseşte o compiră,

O hiribă, porodică

Ori vărzarele,  nenică

Sunt cu prune

Şi sunt bune

De dietă cum se spune.

Ioi ce-mi place graiu’ aista…..

Păcat că nu-l înţelegeţi,

Dar de v-am convins un pic,

Şă ajungeţi până aici,

Mă ofer traducător,

Degustător şi şofer

Până şi ghid de turişti

De afară ori de-aici.

Ăsta e Ardealu’ drag

Musai e să-l vizitaţi ,

Nu veţi regreta să ştiţi

Că e fain precum v-am zis,

Oamenii sunt primitori ,

Drăguţi şi cuprinzători ,

Liniştiţi cu vorba blândă

Dragi celor ce îi ascultă.

Nici la-ntoarcere să ştiţi

Nu plecaţi voi păgubiţi

Ardeleanul e om darnic,

Va-ndesa în traista voastră

Din cât poate  şi ce poate

Dar măcar o bidinea

Cu tot cu pălincă-n ea,

Asta este garantată,

Probă chiar verificată.

V-am convins ha , nu-i aşa?

 Păi să mergem în Ardeal!

😀😉😀😉😀😉

 
37 comentarii

Scris de pe 6 Iunie 2012 în Versuri cu umor

 

Etichete: , , ,

37 responses to “Ardeal

  1. adriana

    6 Iunie 2012 at 19:55

    „Foarte tare articolul tau si descrierea perfecta ,bravo!!! Mi-am amintit cu drag de regionalismele folosite la noi , abia astept sa merg acasa …in Ardeal :))))))))))))

     
  2. Adeena

    6 Iunie 2012 at 20:51

    Ma bucur ca-ti place si ca ti-am adus aminte de casa in felul acesta.🙂

     
  3. doloresstoian

    7 Iunie 2012 at 11:03

    îi fain… chiar dacă îs bucureşteancă convinsă, din părinţi tot bucureşteni

     
  4. Adeena

    7 Iunie 2012 at 13:12

    Asa e Dolly e fain, mergem deci in Ardeal?😉

     
  5. Adrian Florea

    7 Iunie 2012 at 17:25

    Ase di mult ce-mi place graiul ardelian, chiar daca mis muntian, apai tat mai fain ii pi acolo pi la voi. Traiasca tat Ardialul! Sa nie bucuram cu tatii ca avem ce nu au altii!

     
  6. Adeena

    7 Iunie 2012 at 19:12

    Merci Adrian, mi-ai spus la un moment dat ca iti place graiul ardelenesc si am fost placut surprinsa sa aflu asta, sa stii ca tu m-ai inspirat.Deci multzam fain colegu’😉

     
  7. Alex DIMA

    7 Iunie 2012 at 19:14

    as merge, daca ni te oferi ghid:D

    ..sincer nu stiam ca Adi e si muza pana acum:))

     
  8. Alex DIMA

    7 Iunie 2012 at 19:14

    umorul din articolul tau m-a convins. bv Adina!!!

     
  9. Adeena

    7 Iunie 2012 at 19:22

    Ma ofer ghid Alex, cand doresti Ardealul te asteapta ,cat despre Adi chiar m-a inspirat si erai prezent cand marturisea ca-i place graiul ardelenesc.🙂

     
  10. Adeena

    7 Iunie 2012 at 19:23

    Multumesc frumos Alex!!!🙂

     
  11. anamzaharia

    7 Iunie 2012 at 22:39

    Buni a mea e din Ardeal, mai exact din Cugir, e totu’ fain acolo!

     
  12. Loredana Milu

    5 Februarie 2013 at 10:57

    Ce frumos suna totul.
    Bravo!🙂

     
    • Adeena

      7 Februarie 2013 at 11:34

      Multumesc frumos Loredana! 🙂

       
  13. Maxima

    25 Martie 2013 at 13:15

    Ce frumos suna totul.

     
  14. george-b

    21 Aprilie 2013 at 23:01

    Reblogged this on euzicasa and commented:
    cau ca trubuie!

     
  15. JK Bevill - Lost Creek Publishing

    4 Mai 2013 at 13:32

    Reblogged this on lost creek publishing.

     
  16. Adeena

    19 Septembrie 2013 at 11:04

    Reblogged this on Viața Prin Ochi De Femeie and commented:

    Dor de Ardeal 🙂
    Ati fost in Ardeal? 🙂

     
  17. racoltapetru6

    19 Septembrie 2013 at 12:38

    E bună de tot! Ca pălinca de prună curată ținută în butoi de dud, ca mustul dulce ca mierea și castanele aburinde, fripte la colțul străzii. Mulțam fain!🙂

     
    • Adeena

      19 Septembrie 2013 at 12:42

      Am dreptate, nu?😉
      Mulţam şi eu şi o zi faină îţi doresc!

      Cu drag: Adeena (o ardeleanca la origine) 🙂

       
  18. racoltapetru6

    19 Septembrie 2013 at 14:23

    Te-am găsât după vorbă și mă bucur că ne-am născut într-un loc binecuvântat. Eu mai sălășluiesc aici, dar, se pare că tu te-ai mutat pe alte meleaguri. Ori greșesc?

     
    • Adeena

      19 Septembrie 2013 at 15:46

      Asa este, eu sunt de ani buni la Buc. dar n-am uitat de Ardealul meu drag si satmarul, locul unde m-am nascut.
      O zi binecuvantata cu mult spor in toate iti doresc! 🙂

       
  19. racoltapetru6

    19 Septembrie 2013 at 16:39

    Atât de mult mi-a plăcut mesajul tău versificat încât l-am preluat pe blogul meu http://www.petrisor6yahoocom@weblog.com Te invit să-l vezi și sper să nu te superi dacă l-am adaptat puțin.

     
  20. World of Solitaire

    19 Septembrie 2013 at 16:45

    Duios pentru mine, care am aflat că mă trag din mocanii din Mărginimea Sibiului stabiliţi prin transhumanţă, în câmpiile mănoase ale Dobrogei.
    Am moştenit în caracter, bâta mocănească, dar şi sensibilitatea, duioşia, plaiului moldovean-bârlădean al mamei, cu care învălui minunatele tale versuri.
    Să te laud,
    Ar fi pipernicit
    Pe lângă versu-ţi măestrit.
    Las inima, să trăiască,
    În căldura ei moldovenească🙂
    Onu

     
    • Adeena

      21 Septembrie 2013 at 12:35

      Radacinile parca nu ne lasa sa ne desprindem, se pare ca sunt bine infipte, iar in cazul meu asa vor ramane o viata intreaga, chiar daca „tulpina” s-a inaltat, s-a ramificat, tot „radacina” ma tine neclintita.
      Cred ca asa e si firesc, nu? 🙂

      Multumesc, Onu pentru aprecierile-ti atat de calde care ma umplu de duiosie.
      O zi pe placul tau iti doresc! 🙂

       
      • World of Solitaire

        21 Septembrie 2013 at 12:42

        Aşa este, rădăcinile, rămân! Şi când spun asta, trăiesc faptul că Ardealul e şi poezia frumosului, Naturii, a generozităţii umane! Şi ţie, o zi cu miresme de Ardeal!😛
        Onu

         
  21. C.J -Jaklyn

    19 Septembrie 2013 at 20:03

    daaa clar 🙂 ,eu vreau in Ardeal ,pentru ca am mai fost si asa este ,minunat ,cu tot cu oamenii blanzi si primitori ,multumesc Adeena🙂 !!!

     
    • Adeena

      21 Septembrie 2013 at 12:25

      Multumesc si eu Jaklyn. Intr-adevar in Ardeal am intalnit locuri deosebit de frumoase si oameni primitori.
      Un weekend minunat cu mult soare iti doresc! 🙂

       
  22. Flavius

    19 Septembrie 2013 at 20:30

    ioi ! M-o uns pă suflet!🙂🙂🙂

     
    • Adeena

      21 Septembrie 2013 at 12:26

      Apoi ase si traba daca esti ardelean. 😉
      O zi faina iti doresc! 🙂

       
  23. filedinpoveste

    20 Septembrie 2013 at 13:08

    Când mergem în Ardeal?
    Tocmai ce mi-ai trimis şi mie o bucată de Ardeal prin versurile tale

     
    • Adeena

      21 Septembrie 2013 at 12:29

      Multumesc mult. Eu abia astept sa se iveasca din nou ocazia sa ajung in Ardeal. E tare fain acolo.
      Te imbratisez cu drag si iti doresc un weekend de vis! 🙂

       
  24. Alexandru Dan

    26 Septembrie 2013 at 12:48

    Multumesc pt. poezie!

     
    • Adeena

      26 Septembrie 2013 at 12:50

      Cu mare drag, Alexandru, multumesc si eu!
      O zi faina iti doresc! 🙂

       
  25. ane

    23 Februarie 2014 at 11:51

    ❤ .. e frumos la tine, nu poate fi explicat. Poezia mi-a adus aminte de clipele frumoase petrecute prin Ardeal. Iti multumesc. O zi fericita!

     
  26. dumitruichim

    23 Martie 2015 at 23:38

    În Ardeal….apăi se ştie,
    Oamenii-s de omenie,

     

Lasă un răspuns

 
